Metodik prevence
Metodik prevence: Ing. Lenka Vrbová
Náplň práce školního metodika prevence
V oblasti práce se žáky a jejich rodiči se školní metodik prevence stará především o:
- Poskytování poradenských služeb žákům s podezřením či projevy rizikového chování (šikana, agrese, záškoláctví, užívání návykových látek, nelátkové závislosti atd.) a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli),
- Spolupráci s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd,
- Péči o zdravé vztahy,
- prevenci v oblasti zdravého životního stylu,
- Prevenci v oblasti sexuální, mravní a multikulturní výchovy.
- Metodik prevence vytváří preventivní program a podílí se na jeho realizaci.
- Koordinuje spolupráci školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku primární
prevence.
- Sleduje zařazení prevence do výuky jednotlivých předmětů a odborně a metodicky učitelům pomáhá.
- Využívá nabídky osvědčených vzdělávacích agentur a poskytovatelů preventivních programů.
- Zpracovává podklady k plánování, realizaci a hodnocení primární prevence.
Poradenské činnosti:
- Konzultační a poradenská činnost pro žáky a jejich rodiče v oblasti prevence rizikových jevů chování.
- Příprava a realizace Preventivního programu školy.
- Spolupráce s různými poradenskými a preventivními zařízeními a institucemi.
- Práce s žákovskými kolektivy metodami, které pozitivně ovlivňují klima tříd i celé školy.
- Spolupráce s třídními učiteli i ostatními členy školního poradenského pracoviště při řešení
aktuálních problémů třídních kolektivů.
- Sledování rizik vzniku a projevů rizikových forem chování ve škole a návrh možnosti jejich řešení.
- Konzultace s rodiči při výchovných obtížích dětí.
Co dělat, když zjistím, že moje dítě bere drogy
Jak předcházet drogovým problémům